Marketing is een passie
Marketing is al jaren mijn hobby en mijn beroep. Het interessante aan marketing vind ik dat je werk direct raakvlakken heeft met alle andere disciplines in een bedrijf. Zeer dynamisch om alle invloeden van klanten, marktontwikkelingen en interne krachten samen te voegen tot een krachtige strategie die begrijpelijk, uitvoerbaar en succesvol is.
Waarom marketeer aan het werk
Er is veel informatie te vinden over marketing op het web. Met deze blog wil ik mijn visie over ontwikkelingen weergeven en laten zien wat ik, mijn collega’s en vrienden dagelijks ervaren.
Zorg voor een passend verhaal
Tijdens je studie, in boeken en op blogs lees je veel verhalen over wat marketing zou moeten zijn. De uitdaging is dat er in mijn ogen geen eenduidige oplossing is. Natuurlijk zijn er veel overeenkomsten tussen een aanpak voor markten. Zo is een inkoper in de business to business in zijn dagelijks leven gewoon een consument en zal hij ook zo zijn vaste voorkeuren hebben voor het zoeken naar informatie. Maar er zijn wel degelijk verschillen en juist die zorgen voor de nuance. Iedere markt en ieder product is feitelijk uniek. Het verkopen van een machine is echt iets anders dan het verkopen van een t-shirt. Marketing moet je een denkkader geven en met je eigen gezond verstand kies je het beste pad voor jouw bedrijf, je producten en de markten.